Relikwie bł. ks. Jerzego w Józefowie

Relikwie bł. ks. Jerzego w Józefowie

Parafia Matki Bożej Częstochowskiej w Józefowie koło Warszawy, której proboszczem jest brat cioteczny bł. ks. Jerzego Popiełuszki, od wczoraj może oddawać cześć relikwiom niedawno beatyfikowanego męczennika. Relikwiarz do ołtarza przyniosła Marianna Popiełuszko, mama ks. Jerzego. Uroczystość poprzedziło odsłonięcie i poświęcenie obok kościoła pomnika Czcigodnego Sługi Bożego Jana Pawła II.

- Jestem bratem ciotecznym bł. ks. Jerzego Popiełuszki (jego mama i mój tata to rodzeństwo), dlatego jak tylko został wyniesiony do chwały ołtarzy, byłem jednym z pierwszych, którzy zwrócili się z prośbą do ks. prałata Grzegorza Kalwarczyka, kanclerza Kurii Metropolitarnej w Warszawie, z prośbą o relikwie nowego błogosławionego - wyjaśnia ks. Kazimierz Gniedziejko, proboszcz józefowskiej parafii. Podkreśla, że w pamięci utkwiły mu szczególnie spotkania w gronie rodziny, w których uczestniczył bł. ks. Jerzy Popiełuszko. - To były zwykłe rodzinne spotkania, a ks. Jerzy był mi bratem i przyjacielem. Dopiero ta perspektywa - prawie 26 lat od jego śmierci - pozwoliła mi inaczej popatrzeć na osobę i dzieło życia ks. Jerzego. Dojrzałem do tego, by w nim widzieć świętego, który wstawia się za nami u Boga; by zrozumieć, że tę świętość trzeba ukazywać innym - powiedział, przyznając, że modli się za pośrednictwem bł. księdza Jerzego i ufa, że kilkakrotnie przyszedł mu z pomocą.
Eucharystii przewodniczył ks. bp Stanisław Kędziora, biskup pomocniczy diecezji warszawsko-praskiej, a homilię wygłosił ks. prof. Jan Sochoń. Wcześniej został poświęcony pomnik Czcigodnego Sługi Bożego Jana Pawła II. - Chodząc z wizytą duszpasterską i rozmawiając z ludźmi, przekonałem się, że dla parafian Ojciec Święty jest kimś bardzo ważnym. Wyszedłem więc z propozycją, aby przy kościele postawić jego pomnik. Inicjatywa ta spotkała się z akceptacją. Już dziś przy naszej świątyni stoi piękny, wykonany z brązu pomnik Jana Pawła II - mówi wzruszony proboszcz. Wczorajsze uroczystości z udziałem rzeszy wiernych, z pocztami sztandarowymi zwieńczyło wieczorne czuwanie skautów przy relikwiach bł. ks. Jerzego Popiełuszki.

Małgorzata Pabis

Nasz Dziennik, Poniedziałek, 18 października 2010, Nr 244 (3870)