Wspomnienia: Spotkanie z braćmi księdza Jerzego Józefem i Stanisławem Popiełuszko

Spotkanie z braćmi księdza Jerzego Józefem i Stanisławem Popiełuszko

Bracia księdza Jerzego przywieźli mi po jego śmierci do kurii piękny, wyrzeźbiony w drzewie flakon, który stale stał na biurku księdza Jerzego. Rzeźba przedstawia Matkę Bożą i św. Józefa z Dzieciątkiem. Flakon ten był to czyjś dar z całego serca. Powiedziałam, że powinien zostać w pokoju Księdza. Bracia wytłumaczyli mi, że wszystkie rzeczy z pokoju Księdza zabierają. Teraz stoi na moim biurku. Staram się, aby były w nim zawsze kwiaty.
Z siostrą księdza Jerzego - Teresą z męża Boguszewską - nie spotkałam się w tym czasie. Nie widziałam się też z jej córką Grażyną, z którą po śmierci księdza Jerzego byłam w stałym kontakcie.


Źródło: S. Jana Halina Płaska USJK: Wspomnienia o Księdzu Jerzym, konsultacje: S. Teresa Janek USJK, Tomasz Wasilczuk, Warszawa 2009.